Tartalom

A Facebook-on is!

Te szerepelsz már?

Mutasd be magadat, sportágadat, klubodat, tevékenységedet vagy sporttal kapcsolatos vállalkozásodat a Zalai Sport Fórum oldalán!

reg.JPG

Bemutatkozás: Fehér Ferenc (tájfutás)

2012.03.12. 00:58 :: ZalaiSportForum

Fehér Ferenc (tájfutás) Zalaegerszegi Tájékozódási Futó Club


ff.JPGPályafutás bemutatása:
 
Cselgáncs (Kiss Károly), atlétika (Csikós Sándor) és kosárlabda (Vida Béla) után 1985-ben (15 évesen) ismerkedtem meg a tájfutással. A cselgáncstól az orvos tiltott el, az atlétikát iskola váltás miatt hagytam abba (félbe), míg a kosárlabdát éppen csak elkezdtem, de indult egy új szakosztály a ZTE-ben: a tájfutás.

Hogy mi is tetszett meg benne, arra már nem emlékszem. Szép tájak, jó társaság, izgalmas feladatok, utazás? Valamelyik biztosan, hiszen ma is ezek tartanak benn a sportágban. Utánpótláskorúként inkább csak tanulgattam a tájfutást, kiemelkedő eredményem egy vidékbajnoki bronzérem volt csak. Ennek ellenére az akkori óriási mezőnyben kétszer is elértem az aranyjelvényes minősítést. A katonaság alatt is futhattam, sőt az akkori MTFSZ elnök (Holló József tábornok) közreműködésével segíthettem az edző nélkül maradt és már a Z. Dózsában működő szakosztályt. 20 évesen lettem megbízott edző, igazából tapasztalatok nélkül, kényszerből. 1992-ben új egyesületet alapítottunk, hiszen a Z.Dózsa megszűnt. Ettől az időszaktól kezdett kialakulni egy jó utánpótlás csoport, akiknek nem csak edzője voltam, de magam is velük edzettem. Számomra kimagasló eredményt nem hozott ez az időszak, bár rendkívül sok versenyt nyertem, de csak a sportág "második" vonalában. 30 év felett jöttek a jobb eredmények. Hazai kupaversenyek mellett külföldön is többször vállaltam be az elit kategóriát, amely során sokat fejlődtem. Ennek egyik eredménye, hogy számomra is valóra válhatott egy álom: felnőtt magyar bajnok lettem. Igaz csak csapatban, de a siker értékéből ez nem von le semmit. Ebben az időszakban értem el a legmagasabb I. osztályú minősítést a felnőtt korosztályban. 2005-től már szeniorként is versenyzek és itt már egyéniben és több összetételű csapatban is sokszor állhattam bajnoki dobogón.

A tájfutás mellett megpróbálkoztam a mozgáskorlátozottak számára kifejlesztett, de az épek számára is egyre népszerűbb szakággal a Trail-o-val. Elsősorban technikai képzettséget igénylő versenyszámban többször nyertem magyar bajnokságot, és 2008-ban és 2009-ben válogatottként részt vehettem a világbajnokságon.

Eredmények: Röviden, számokkal: Összesen 21 bajnoki érem, 37 alkalommal végeztem az 1-6 hely valamelyikén. Felnőttként: Magyar bajnok csapatban (2004) és ezüstérem (2005). Szeniorként: Egyéniben - 2 arany, 4 ezüst, 2 bronz, Csapatban - 5 arany, 4 ezüst, 2 bronz. Felnőttként 5-ször (egymás után) nyertem meg a sportág legnagyobb hazai versenyét, az 5 napos Hungária Kupát, igaz csak a "második" vonalban. A 2008-as csehországi Trail-O Világbajnokságon 12. helyen végeztem.

Jövőbeli tervek: Élvezni a versenyzést. Új és izgalmas terepekre eljutni. Trail-o-ban újabb válogatottság.



Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zalaisportforum.blog.hu/api/trackback/id/tr384310796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása